Facebook

Facebook

Et af de mest dyrkede internetmedier til annoncering er facebook og med god grund. Du kan ramme stort set alle uanset om du er B2C, B2B eller skal lancere en ny App, så er facebook marketing ret effektivt, men kan også være en dyr affære.

I gamle dage kunne du opbygge en stor facebook-side, sørge for at få en masse likes og dernæst havde du altså et stort following du kunne skrive nye updates til hver dag, hvis du ville det.

Sådan er det bare ikke længere. Facebook har kun begrænset med skærmplads og den store mængde betalte reklamer, har simpelthen skubbet de organiske opslag helt væk.

Især virksomhedernes organiske opslag, er i dag nærmest intet værd.

Sådan kan du (stadig) lave gratis lave facebook marketing

Idet jeg skriver det her, kan det stadigvæk lade sig gøre at bryde gennem facebook strøm, med få tiltag.

1. Personlig afsender

Hvis du indtager rollen, som din virksomhed og afspejler hvad din virksomhed står for, jamen så kan du nemmere med privatprofil som afsender, skære igennem og komme længere ud.

Det er ikke alle der vil bruge deres private profil til dette, men det er bare nemmere for læseren at forholde sig til noget, der har en person som afsender, end et firma.

Ydermere tror jeg at facebook's algoritmer favoriserer private personers opslag, mere end facebook-sidernes. Især fordi (i hvertfald på min facebook) der er langt imellem de private opslag på facebook.

2. Facebook grupper

Hvis du kan lave et lille community omkring din virksomhed eller dét du sælger, så er det faktisk muligt at bryde gennem strømmen af reklamer på facebook, men det kræver at du ikke bruger din facebook gruppe direkte til salg.

Brug gruppen til at etablere dig som ekspert inde for dit felt, kommuniker med dit netværk og/eller mulige kunder og hjælp når du har tid til det.

Jeg har til mit podcast lavet en gruppe på facebook der hedder "Organic Growth Community" - selv om der ikke er ret mange medlemmer endnu, så er det klart nemmest for mig at fortælle om de nye podcast hver gang der kommer et.

Eksempler på betalte annoncer på facebook

1. Remarketing

Hvis du tidligere har besøgt min side på nutimo.dk - så er der ret stor sandsylighed for at du også bagefter bliver eksponeret for en reklame for min virksomhed på facebook. Det er remarketing, som kun er sat op til annoncere mod de personer der tidligere har vist interesse for min virksomhed.

Lige nu er det denne videoannonce der kører.

Vi laver ikke facebook annoncering for vores kunder, men de har mange af dem har fået sat remarketing op, du kan her se eksempel fra www.moodings.com

2. Dynamisk produktmarkedsføring

Hvis du besøger www.billig-fitness.dk og glemmer at købe de produkter du ligger i kurven, så bliver du godt hjulpet til at huske det via dynamiske produkt-annoncer på facebook.

3. Annoncering efter en specifik målgruppe

Derudover er der også mulighed for at målrette eksempelvis alle mænd mellem 30 og 35, eller kvinder mellem 18 og 20. Hvilket giver dig gode muligheder for at nå nye kunder i din målgruppe, hvis du allerede ved specifikt hvem der handler mest i din virksomhed.

Fleresalg.dk
Et projekt af Nutimo
fleresalgdk@superamail.com
(+45) 71 99 50 54