Kanvas salg

Kanvas salg

Længe spået død af mange. Især internet marketeers har været hurtige til at markere at kanvas salg ikke virker mere, men spørger du eksperter i salg som f.eks Leon Birdi, er dette langt fra sandheden.

Hvad er Kanvas Salg?

Kanvas, på engelsk Canvassing er en salgsmetode hvor du sælger til en kunde uden at have en forudgående relation eller aftale

Af samme grund er kanvas salg ofte anset, som værende den sværeste metode at sælge på.

Kold, lun og varm?

Traditionelt set bliver kanvas salg også kaldt koldt kanvas.

Temperaturen stiger, jo varmere dit lead er på et salg og det er noget der kan arbejdes med igennem markedsføring. Du kan bruge nogle metoder der kan være med til at hæve temperaturen på dine kanvas salg

Lunken eller varm kanvas salg, kan være meget nemmere og bedre for både sælgeren og kunden.

Sådan kan du hæve temperaturen på dit kanvas

Disse 3 redskaber kan du gøre brug af hvis du gerne vil hæve succes-raten på dine salgsopkald.

1. Content marketing

Enten via din egen blog, Webinarer, på YouTube, på LinkedIN, som gæsteskribent eller f.eks via podcast, har du mulighed for at etablere dig selv som ekspert inden for dit område.

Allerede nu, vil de første par grader begynde at stige under de besøgende af din blog, eller de som har set dine videoer.

Hvis dit indhold er godt - kan du ved en målrettet indsats etablere dit navn og din virksomhed, som eksperter inden for et område.

Det gør det nemmere at bryde lydmuren når i senere skal ringe ud og tage fat i disse personer.

2. Målrettet annoncering

Der findes nogle muligheder i både Facebook og andre marketingplatforme, hvor du kan målrette en meget specifik målgruppe, altså dem du gerne alligevel vil ud og kontakte.

Hvis du alligevel har en liste med leads der skal kontaktes, så kan du med fordel annoncere målrettet mod denne liste af leads, eksempel ved at uploade listen til Facebooks annonceringsplatform.

Hvis det ikke er muligt for dig, så kan du gøre brug af re-marketing, med remarketing kan du følge op på din content marketing fra punkt 1.

Alle dem der f.eks har læst dine blogindlæg eller set dine videoer på YouTube, kan du målrette med markedsføring.

Derved kan du hæve temperaturen yderligere, hvis nu får ringet ud til en af dem, som både har set dine videoer, læst dine blogindlæg og senere hen er blevet udsat for dine annoncer, så er disse leads ved at være godt lune på dig og dine virksomhed.

3. IP tracking software

Hvordan kan du finde ud af, hvem det lige er, som er inde og læse dine ekspertindlæg og som senere hen bliver udsat for dine annoncer.

Der findes noget software som Leadfeedr, Leadworx mfl. som via ip-tracking og big data, kan gætte sig frem til hvilke virksomheder det er, der besøger din side mest.

Det er ikke altid det rigtige gæt.

Men lad os sige at du gerne ville have fat i nogle fra ABC-firma, og de begynder at optræde på i din ip-tracking software.

Så begynder det at virke.

Et smart trick du kan benytte.

Hvis du allerede har styr på din content marketing, målrettet opfølgende annoncering og din tracking heraf.

Men du vil gerne i dialog med virksomhed XYZ-firma. Så kan du faktisk benytte dig af iskold canvas.

I dette opkald gør du, istedet for at forsøge at sælge dem noget, eller booke et møde med dem.

Så kan du kort og godt fortælle, at på længere sigt ville du hjertens gerne have dem som kunde, men du ved godt at det kræver mere tillid og gensidig kendskab, end bare ét opkald.

Du kan så spørge om de ikke vil se nogle af jeres videoer, eller læse en af jeres blogindlæg.

Dette er ofte nemmere end at få dem til at købe noget, bare på baggrund af et opkald.

Hvis de hopper med på dette, så er de fanget i din 3-trinsraket og nu du målrettet annoncere mod dem og lave mere og mere kvalitetsindhold og videoer, så du kan se at de optræder mere og mere i din tracking software.

Virksomheden Syspeople benytter sig af 3-trinsraketten, eller af noget der minder om. De laver webinarer og blogindlæg for at etablere sig som eksperter, i et meget snævert og høt-specialiseret marked.

Ekspertinformationer om kanvas salg, https://www.amino.dk/birdi

Fleresalg.dk
Et projekt af Nutimo
fleresalgdk@superamail.com
(+45) 71 99 50 54