Rabatkoder

Rabatkoder

Folk elsker at spare penge, og derfor kan man typisk øge salget væsentligt i ens forretning ved at uddele rabatkoder. Få her en introduktion til fænomenet samt et par gode tips.  

Inden for langt de fleste brancher giver det mening at uddele rabatkoder til ens webshop. En rabatkode til din webshop giver forbrugerne anledning til at vælge dig frem for konkurrenten. Ligeledes vil du tiltrække kunder, som ikke umiddelbart havde tænkt på at handle hos dig.

Argumentet imod rabatkoder er, at man ikke får den fulde betaling for ens produkter, men det ville undre mig meget, hvis avancen på dine produkter ikke så god, at du stadigvæk tjener fornuftigt, selvom du afgiver 10 % i en handel.

Man kan uddele rabatkoder via forskellige medier. Nogle vælger at belønne loyale kunder og sender rabatkoder ud via deres nyhedsbreve, mens andre distribuerer koderne via rabatkode-platforme, altså sider, der samler alverdens rabatkoder.

Hvis man vælger at benytte rabatkoder som en del af ens salgsstrategi, bør man sørge for jævnligt at udskifte rabatkoderne, og enhver rabatkode bør have en udløbsdato.

Hvis ikke rabatkoden er midlertidig, virker den ikke synderligt eksklusiv, hvilket kan have en negativ indflydelse på, hvor mange der benytter den.

En midlertidig rabatkode får forbrugerne til at føle, at de får en enestående mulighed for at spare nogle penge, mens værdien af en rabatkode uden udløbsdato klinger lidt hult.  

Mange virksomheder uddeler rabatkoder med stor succes

At uddele rabatkoder er ikke noget enestående. Rigtig mange virksomheder gør det efterhånden på den ene eller anden måde, og det skyldes ganske enkelt, at denne salgsteknik virker fortræffeligt. En rabatkode er omgivet af positiv energi, fordi dens funktion er, at forbrugeren sparer penge, og det elsker forbrugeren. Rabatkoder er derfor også godt til at styrke loyaliteten mellem ens webshop og ens kunder. Derfor figurerer disse koder ofte i nyhedsbreve, hvor tidligere kunde belønnes.

En af de virksomheder, der uddeler rabatkoder i ny og næ, er Uniwatches, der sælger ure fra alverdens anerkendte producenter, blandt andet Michael Kors og Daniel Wellington.

De sender forskellige slags rabatkoder ud, og det er ikke helt tosset at variere de koder, man sender ud. Der er forskel på, hvor stor den procentmæssige besparelse er, og ligeledes er der forskel på, hvad rabatkoderne kan bruges på.

Hvis man har et produkt i sin webshop, der ikke sælger så godt, så kan man stensikkert hjælpe salget på vej ved at uddele rabatkoder, hvormed kunderne kan spare 15 % eller lignende, hvis de køber netop det produkt.

Fleresalg.dk
Et projekt af Nutimo
fleresalgdk@superamail.com
(+45) 71 99 50 54